Saturday, October 22, 2011

Bezanya Marah Dan Bengang

Semua manusia ada perasaan gembira, sedih, sebak, marah dan macam-macam lagi. Kalau tak takkan lah ade banyak kes-kes bunuh lah, bunuh diri laa.. Haih.. Dunia, dunia. | Ton kasi macam pengacara  tb ntv7 okeyh. | *,*

Same gak dalam sesebuah perhubungan atau nak di-omputihkan kite cakap in relationship. Aku tak nak masuk bab engaged or married sebab aku tak ada pengalaman level tu lagi. | emosi tu wajib ada kan? >_> |



Mesti ada perbalahan yang kita nak cube bina punyalah ! Tak kesah laa motif cemburu ke, sakit hati ke dan bla bla bla. Tapi tahu tak perbalahan kita diklasifikasikan sebagai MARAH atau BENGANG

Yeeeaa.. setiap kali aku gadoh-gadoh sikit dengan en.Azraf die mesti mentioned " B tak MARAH.. tapi BENGANG-laa ngan sayang ni ! " 

"Aik? Tak same ke B?" | Ops, saje wat kantoi name manje-manje.. hikhik |

Sepanjang in relationship kecuali saat aku dah tahu klasifikasi nih, aku asyik terpikir, ape BEZA MARAH DENGAN BENGANG? Bukan lebih kurang sama ke? | tepuk dada banyak kali.. masih bebal lagi ==" |


Ape yang korang cube buat bile korang marahkan seseorang atau sesuatu perkara? Mungkin rasa macam nak pergi bunuh orang tu atau rase nak samuk satu kawasan rumah kan? Yeeeaaa.. aku faham situasi yang tak berapa waras tu. Hump, itu marah ! 

Kalau bengang? Korang rase macam nak bunuh, pijak-pijak dan lempang-lempang.. tapi hakikatnya tak sampai hati malahan nak pegi peluk sambil nangis esak-esak.  | Mulelaaa buat muke sinetron petang-petang kan.. huhuhu | Hati kate "Janganlah buat abang macam ni. Nanti ni makan die kang." Alaah., itu ayat biase bagi si cintan cintun ni. (~.^)

Hal-hal kecik bolehlaah kite nak klasifikasikan sebagai BENGANG. Yeeaaa.. aku perempuan suke membebel sebab tu lelaki BENGANG. | Ade arus elektrik shot kepale die ^,^ |

Cepat sentap pon buat lelaki BENGANG. | mane tak nye.. suke menyakat tak habes2. I tak suke.. jangan sebut-sebut lagi ! ggrrr~ |

Aku mule salahkan lelaki bile dorang bengang. Hahahahahaha. Ampunlaaa. Ini cume nak sedapkan kata-kata blog. Ngeeee~~~ 

Lihat ! Baby ni bengang sebab mama dia amik choki-choki faveret die. Tapi i tetap sayang you mom <3


Hal-hal besar pulak melibatkan perasaan MARAH ! Yeaaa ! I MARAH YOU SEBAB YOU PERMAINKAN CINTA I ! YOU CARI POMPUAN LAIN BILE YOU DAH ADA SEMUANYA ! DAMN ! I HATE YOU ^%#$%@#%@# !!!! 

Marah tu kire macam dah tak ade harapan laa untuk hubungan korang. Dah tahap wayar dah putus kat kepale otak sebab tu "PANG" makanan die ! | Pijar muke pijar muke.!!! |

MARAH ni akan sentiasa mendatangkan benci dan dendam. Mungkin juga mendatangkan rasa muak dan jelek nak pandang walaupun bulu hidung jek. Haih..  Dendam syaitan yang tak sudahh. ^.^V


So, yang aku yek yek nak tekan kan kat sini sebenarnye, BENGANG untuk seberapa perkara yang akan makan hati untuk sekejap je. Rase nak marah tapi tak jadi sebab tak nak ada benci.  Tapi MARAH pulak akan mendatangkan sesuatu yang negatif dan terus menyesatkan perasaan dan hati manusia. 

Sekarang ni aku kire 1,2,3 korang dah boleh tepuk tangan kata OK. BYE. Tutup lappy dan da boleh tido. =)

No comments: